logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890

برجسته لترلایت (لامپی)

تابلو حروف لاس وگاسی یا لترلایت

تابلوهای حروف برجسته فلزی که دارای سوراخ هایی برای قرارگیری لامپ هستند به تابلو لاس وگاسی یا لامپی معروف شده اند . این نام گذاری به دلیل شباهت با تابلوها و نشانه ها در شهر لاس وگاس است. با توجه به نوع طراحی نما و درخواست کارفرما، تابلوهای حروف برجسته لاس وگاسی یا لترلایت می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند . طرح زنگ زدگی و یا پتینه روی حروف یکی از مدل های خیلی پرطرفدار است . تابلوهای لاس وگاسی بیشترین روشنایی را در نمای مغازه ها به وجود می آورند.

لامپ هایی که امروزه در این تابلو لترلایت  استفاده می شوند بسیار کم مصرف و از نوع LED هستند. خود لامپ ها نیز از نظر ابعاد، شکل و یا نحوه نوردهی اقسام مختلفی دارند.

برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و یا از طریق  زیر با کارشناسان گروه تابلو سازی پرگار تماس بگیرید.

تابلو حروف لاس وگاسی چگونه به وجود آمد؟

معماری شهر لاس وگاس پس از جنبش معماری مدرن و شکست ها و پیروزی هایش مورد توجه قرار گرفت. معماران به طور گسترده به آسیب شناسی سبک مدرن در معماری و شهرسازی پرداختند.  بسیاری از مخالفان مدرنیته در شهرسازی و معماری ، این سبک را شکست خورده عنوان کردند. از نظر آن ها ساختمان ها نماهای مدرن فقط می توانند در فضاهای مرده و استریل درست عمل کنند . زندگی ماشینی بیشترین تاثیر را روی اصول مدرنیته گذاشته بود و مقیاس های انسانی و رفتارشناسی انسانی بسیار کمرنگ شده بود . و به همین علت مدرنیته کم کم جای خود را به پست مدرن داد .

در اصول پست مدرن انسان نقش قوی تری دارد و فرهنگ ها و تفاوت های نژادی و قومی در معماری و شهرسازی بازتاب بیشتری دارد. در شهرهای مدرن فضا برای نمایش پیامی های و نشانه های الصاقی مناسب نیستند . اما در شهری مثل لاس وگاس معماری کاملا شکل تجاری و تبلیغاتی دارد . لاس وگاس به ساختمان های نمادین، تابلو لاس وگاسی  و نشانه های مگااستراکچر (ابرسازه) خود معروف است.

تابلو لترلایت و نکات طراحی

تابلوهای لاس وگاسی عموما طراحی های شلوغ، نورهای رنگارنگ و نئونی متنوع دارند. نمادهایی که در این تابلو ها استفاده می شود بستگی به نوع فعالیت مغازه و فروشگاه دارد. انواه طرح های خوش آمدگویی (WELCOME) و نمادهایی مثل ستاره و خورشید ، قطب نما ، خوراکی های فست فود ها و نوشیدنی ها به طور ویژه در این نوع حروف برجسته دیده می شود.

در شهر لاس وگاس تابلوها دارای سه نظام طراحی هستند . یک نشانه برای فواصل زیاد ( مقیاس بزرگراه) یک شانه برای فاصله های نزدیک (خیابان فرعی) و یکی دیگر برای سایبان ساختمان که نشانه ای برای نزدیک شدن است .

حروف لترلایت

چرا از تابلو لاس وگاسی و حروف لترلایت استفاده کنیم؟

  • استفاده از عناصر تبلیغاتی مثل تابلو لاس وگاسی به نوعی فردیت و یکتایی را به نمای مغازه ها تزریق می کنند.

  • پرتاب نور بالای این تابلوها هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند .

  • استفاده از این نوع حروف در ایران تازگی دارد و به همین دلیل تاثیر بسیاری بر فروش مغازه ها می گذارد.

  • طرح های لاس وگاسی در ذهن مشتری ها می ماند و برای فروشگاه ها و رستوران های زنجیره ای بهترین گزینه می باشد.

  • ماندگاری تابلو لاس وگاسی بسیار زیاد است . به طبیعت آسیب نمیرساند و امکان بازیافت دارد

  • حتی کهنگی و نمای زنگ زده ی این حروف بسیار جالب و نوستالژیک است .

  • امکان اجرای این حروف با نئون های شلنگی نیز وجود دارد که البته برای نماهای داخلی مناسب تر است .

  • همچنین گروه تابلوسازی پرگار امکان اجرای حروف لاس وگاسی را با جنس پلکسی گلاس هم دارد .

موارد مصرف حروف برجسته لاس وگاسی

بیشترین استفاده از حروف های برجسته معمول مانند چنلیوم و استیل برای سردرمغازه است . اما استفاده از تابلو لاس وگاسی و حروف لترلایت را در طراحی داخلی و دکوراسیون میتوان به میزان زیاد مشاهده کرد . کم مصرف بودن لامپ ها و شکل رشته ای و قدیمی که دارند باعث شده تا بسیاری از رستوران ها از این حروف برای روشنایی اصلی فضا استفاده کنند . در واقع آویزان کردن حروف لامپی از سقف یکی از کاربردهای خلاقانه این حروف شده است .

تابلو لاس وگاسی

استفاده ی دیگری که میتوان از انواع این حروف لامپی انجام داد، قرار دادن در ویترین مغازه ها است . این مورد هم با استقبال زیادی مواجه شده است.

دیوارهای داخلی که با حروف لاس وگاسی تزیین شده اند در داخل باشگاه های ورزشی و یا کافه ها باعث شده تا مردم در کنار این دیوار ها بیشتر عکس سلفی بگیرند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارند. این یک موقعیت ویژه برای هر کسب و کار است . پخش شدن تصاویری از فضای کسب و کار در شبکه های اجتماعی به واسطه خود مشتری ها ، به توسعه برند کمک شایانی می کند.

ما در گروه تابلوسازی پرگار استفاده از تابلو لترلایت را به تمام صنف ها خصوصا خدمات کافه ، رستوران، عکاسی و آتلیه پیشنهاد می کنیم .